“Cum tratezi o cardiacă care abia mai respiră? O lași 14 ore la urgențe” – Experiența descrisă de nepoata unei paciente de 64 de ani la Spitalul Județean Constanța

spitalul-judetean-constanta spitalul-judetean-constanta

Sabina Spătariu, fost președinte al Asociației Elevilor din Constanța, a criticat dur, într-o postare pe Facebook, sistemul medical din Constanța, după ce ea și bunica ei au fost nevoite să stea 14 ore la secția de urgențe a Spitalului Județean Constanța pentru o serie de controale.

La solicitarea Info Sud-Est, Spitalul Județean Constanța a transmis că “au început demersuri pentru identificarea pacientei, pentru a se verifica situaţia expusă”, și că în ziua în care ar fi avut loc incidentul a fost “un număr dublu de pacienţi faţă de o zi obişnuită, în UPU”.

“Cum tratezi o cardiacă care abia mai respiră? O lași 14 ore la urgențe” este modul în care și-a început studenta critica la adresa instituției medicale după ce bunica acesteia, care suferă de diabet și avea saturația de oxigen în sânge sub 80, a fost nevoită să aștepte peste jumătate de zi în condiții necorespunzătoare pentru ajutorul necesar, conform spuselor sale.

“Am plecat de acasă înarmate cu răbdare și așteptându-ne să fie aglomerație și haos, dar realitatea găsită la urgențe a fost un dezastru pe care nu mi l-aș fi putut imagina”, a adăugat ea.

Evenimentele, conform postării Sabinei Spătariu, s-ar fi desfășurat astfel:

Ora 13:00 – A fost chemată ambulanța. Pacienta a ajuns în mai puțin de o oră la spital, a fost triată în zona galbenă (situație cu risc major) și a început așteptarea.

Până la ora 19:00 – așteptarea pentru o radiografie pulmonară (un singur cabinet se ocupa de toți oamenii din sală, probabil peste 100 la ora de vârf).

Ora 22:00 – S-au interpretat rezultatele.

Ora 22:30 – A fost consultată de către un specialist.

Ora 4:00 – A fost făcută și o consultație la cardiolog.

Ora 5:00 – Cele două au fost anunțate că vor trebui să schimbe spitalul.

Ora 6:30 – Femeia a fost în final internată.

Pe parcursul întregului incident, Sabina Spătariu descrie o lipsă totală de comunicare, o atmosferă stresantă (atât pentru pacienți, cât și pentru personal), faptul că nimeni nu s-a interesat dacă vârstnica ce suferea de diabet a băut, a mâncat ceva sau dacă și-a luat medicația necesară.

“Acest mesaj nu reprezintă nicidecum o critică la adresa personalului medical de la urgențe, ci la adresa celor care conduc spitalul și celor care ar trebui să organizeze concursuri pentru suplimentarea personalului”, a concluzionat Sabina Spătariu. 

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții: