
Compania Națională de Investiții (CNI) a lansat, miercuri, licitația pentru construirea stadionului “Gheorghe Hagi”, conform platformei naționale de achiziții publice.
Valoarea totală a licitației depășește 330 de milioane de lei, din care:
- Proiectare și asistență tehnica a proiectantului (aproximativ 11 milioane de lei fără TVA)
- Construcții și instalații (peste 260 de milioane de lei fără TVA)
- Montaj utilaje și echipamente tehnologice (peste 2.3 milioane de lei fără TVA)
- Utilaje, echipamente tehnologice și funcționale cu montaj (aproximativ 34 de milioane de lei fără TVA);
- Utilaje fără montaj și echipamente de transport (peste 2.5 milioane de lei fără TVA);
- Organizare de șantier (peste 5,2 milioane de lei fără TVA)
- Dotări (peste 11 milioane de lei fără TVA)
- Lucrări de construcții (aprox. 4 milioane de lei fără TVA);
- Cheltuieli conexe organizarii de santier (peste 1,3 milioane de lei fara TVA)
- Pregatirea personalului de exploatare (peste 62.300 lei fără TVA);
- Probe tehnologice și teste (peste 3 milioane de lei fără TVA);
Suprafața pe care se va construi noul stadion de fotbal este 64.000 mp și va dispune de peste 18.000 de locuri în tribune.
Lucrările de construcție se vor desfășura în trei etape:
- Construire Stadion “Gheorghe Hagi”, Strada Primăverii, Numărul 2-11, Municipiul Constanta;
- Construire arene tenis și dependințe, Strada Primăverii, Numărul 2-11, Municipiul Constanța;
- Construire Centru sportiv pentru recuperare, refacere și cantonamente, Strada Primăverii, Numărul 2-11, Municipiul Constanța;
Investiția include și zonele de parcare pentru jucători şi oficiali, precum şi pentru VIP, un spaţiu de parcare pentru cele 2 autocare ale echipelor şi 10 autoturisme ale oficialilor, precum și un spaţiu de parcare de minim 150 de locuri pentru VIP-uri.
De asemenea, licitația pentru demolarea vechiului stadion “Gheorghe Hagi” a fost lansată în luna noiembrie, iar valoarea acesteia ajungea aproape 3 milioane de euro.
Stadionul „Farul”, denumit iniţial, în întreaga perioadă comunistă, „1 Mai”, are o istorie aparte, ca multe alte locuri ale oraşului. A fost proiectat de Ioan Puşchilă, condamnat în 1948 la şapte ani de închisoare politică pentru vina de „uneltire contra regimului de democraţie populară” iar schiţele au fost lucrate din arest. În 1953 au început lucrările de amenajare şi au cunoscut un ritm rapid.
- Citește întreaga poveste a vechiului stadion, aici.
- (Context.ro) Telefoniada de lux: Cum au ajuns funcționarii statului să aibă telefoane de câte 2.000 de euro din bani publici - 30 martie 2023
- Senatul a votat introducerea unui prag de 250.000 lei pentru abuzul în serviciu, aproape identic cu pragul din celebra OUG 13 dată de tandemul Dragnea – Grindeanu - 29 martie 2023
- Primăria Constanța a fost amendată de Garda de Mediu pentru că a tăiat mai mulți tei sănătoși de pe Bulevardul Ferdinand - 28 martie 2023