Comisia Europeană a publicat vineri o propunere de regulament care vizează piața media din UE. Dacă va fi aprobat în procesul complex de decizie, regulamentul va trebui respectat de toate statele membre așa cum e publicat, fără a mai fi necesară transpunerea prin lege națională. Proiectul de regulament aduce câteva noutăți majore, transmite G4Media.
Principalele prevederi ale proiectului de Regulament:
– statele membre trebuie să înființeze instituții independente care să investigheze plângerile depuse de ziariști și familiile acestora dacă sunt hărțuiți, amenințați, spionați
– statele membre nu au voie să instaleze softuri sau dispozitive de spionare în device-urile jurnaliștilor și ale familiilor acestora
– procedură bazată pe criterii transparente și obiective la numirea conducerii instituțiilor media publice
– instituțiile de presă trebuie să facă publice numele patronilor/acționarilor reali
– instituțiile media trebuie să garanteze independența editorială a ziariștilor
– reguli transparente pentru alocarea publicității de stat
– statele membre și Comisia Europeană trebuie să analizeze tranzacțiile pe piața media și să evite concentrările care ar provoca îngrădirea dreptului la liberă informare
– marile platforme online (Facebook, Google, Twitter) nu vor mai putea șterge automat postările instituțiilor de presă, așa cum se întâmplă acum.
- Sirenele de alarmare din Faleză Sud vor fi verificate vineri diminață, anunță primăria - 28 martie 2024
- Air Schengen: Ce se schimbă de la 31 martie pentru românii care călătoresc cu avionul sau vaporul - 28 martie 2024
- Magazinele nu vor fi închise în weekend/ Premierul Ciolacu: „Din toate semnalele primite din rândul societății, rezultă clar că nu e oportun” - 28 martie 2024