Consiliul Local Limanu a aprobat recent “Regulamentul privind Organizarea și Desfășurarea Activităților Comerciale și a Serviciilor de Piață în Comuna Limanu”. Acest document prevede un set de reguli privind procedurile de autorizare pentru activitățile desfășurate în structuri cu sediul fix, dar și procedurile pentru desfășurarea activităților cu caracter temporar în zone publice sau cu acces public.
„Până la inițierea acestui set de reguli, în comuna Limanu nu exista o centralizare a condițiilor pe care ar trebui să le îndeplinească un agent economic. Acest regulament explică cât se poate de clar care sunt obligațiile celor care doresc să primească autorizații din partea noastră. Sunt gândite unitar, astfel încât, mai ales în sezonul estival când funcționează cele mai multe activități economice, să existe un reper după care să ne putem ghida atât noi, ca și autorități locale, cât și agenții economici”, declară Daniel Gheorghe Georgescu, primarul comunei Limanu.
Astfel, regulamentul punctează condițiile pe care trebuie să le îndeplinească cei care doresc să desfășoare activități comerciale în privința documentațiilor privind apartenența spațiului, tipul de activitate, orarul de funcționare în funcție de specificul activității precum și tipul de mobilier sau cromatica acestuia. O condiție esențială pentru a beneficia de autorizație, indiferent de tipul de activitate, este încheierea unui contract cu Serviciul Comunitar de Utilități Publice de Interes Local Limanu – SCUPIL.
“Nici în 2 Mai și nici în Vama Veche nu a existat până acum un astfel de set de reguli. Este anormal ca în două dintre cele mai vizitate destinații de vacanță de pe litoralul românesc să se deruleze activitățile economice într-un haos total. Desigur că acest regulament poate să sufere modificări, însă consider că se impunea adoptarea unor reguli generale. Cred că în acest mod, cei care desfășurau activități comerciale la limita legislației vor fi obligați să intre în legalitate. Este absurd ca în urma unui sezon, încasările primăriei Limanu să se situeze sub cele ale unei comune aflate tot pe litoral, dar unde nu există activități turistice. De asemenea, consider că este absurd ca pe domeniul public să se desfășoare activități comerciale fără niciun beneficiu pentru Primăria Limanu. Este anormal să permitem ca aceste situații să se perpetueze de la un sezon la altul, mai ales în contextul în care în această comună trăiesc peste 6300 de persoane, pentru care noi, autoritățile locale suntem responsabili să le asigurăm o viață mai bună”, a mai precizat Daniel Gheorghe Georgescu.
Regulamentul privind Organizarea și Desfășurarea Activităților Comerciale și a Serviciilor de Piață în Comuna Limanu a fost adoptat în luna martie a acestui an, iar persoanele interesate îl pot descărca de pe site-ul Primăriei Limanu.
- Finalizarea proiectului „CYMAROP – Centrul operațional, educațional şi de cercetare în securitate cibernetică maritimă şi operare autonomă” (ANUNȚ) - 30 noiembrie 2023
- Kovesi: Dacă vrem un buget mai bun în România, trebuie combătute crimele financiare/ “Nu vreau să transformăm România într-un paradis al celor care fac fraude cu TVA și cu evaziune fiscală” - 29 noiembrie 2023
- 29 de localități din Constanța nu au încă apă, la trei zile după viscol - 29 noiembrie 2023