În 2007, compania naţională de infratructură rutieră a Greciei a contractat către un grup de antreprenori privaţi construirea unui sector de autostradă care să lege tronsonul Atena-Lamia cu şoseaua naţională care duce la Chalkida, pe insula Evia, la aproximativ 80 de km de capitală.
Tronsonul are o lungime de 11 km şi nici în toamna anului 2019 nu este gata. Adică, la 12 ani de la începerea lucrărilor.
Exasperat, guvernul de la Atena a dat un ultimatum antreprenorilor, insistând pentru finalizarea căii rutiere până la sfârşitul acestui an. Cotidianul „Kathimerini” susţine că motivul întârzierilor nu este legat de complexitatea lucrării ci de modul defectuos de lucru, în special de calitatea execrabilă a asfaltului. În plus, pe cei 11 km au apărut, în timp, şi câteva construcţii ilegale, inclusiv o benzinărie.
Prima predare a celor 11 kilometri de autostradă către statul grec s-a făcut la începutul anului 2015 dar, atunci, a fost refuzată recepţia deoarece asfaltul, iluminatul şi semnalizarea nu corespundeau proiectului iniţial. Apoi, în 2018, antreprenorii au anunţat că vor preda porţiunea de autostradă în 2019. Între timp, guvernul de la Atena a pus capăt prelungirilor şi a cerut ca recepţia să fie făcută la sfârşitul acestui an.
- EXPLICATIV Ce este Transnistria, fâșia dintre Republica Moldova și Ucraina pe care Putin ar putea să o anexeze după Congresul extraordinar de la Tiraspol din 28 februarie - 24 februarie 2024
- What is the Gaza Strip, from where the Hamas terrorists launch their rockets: Conceptualized to be the Hong Kong of the Middle East, today it is one of the world’s poorest and most densely populated territories - 9 octombrie 2023
- Ce este Fâşia Gaza, locul de unde pleacă rachetele teroriștilor Hamas: Gândită să devină Hong Kong-ul Orientului Mijlociu, astăzi este unul dintre cele mai sărace și dens populate teritorii din lume - 8 octombrie 2023