FOTO Am mers cu trenul patru ore de la Constanța la Tulcea/ Ruta CFR de la mare în Deltă: Coji de semințe pe jos, geamuri blocate, o baie mizerabilă care nu se închide

vagon tulcea constanta tren cfr calatori vagon tulcea constanta tren cfr calatori
sursa foto: Adrian Anton/ Info Sud-Est
tren tulcea constanta cfrr calatori gara
sursa foto: Adrian Anton/ Info Sud-Est

Am călătorit cu trenul pe ruta Constanța-Tulcea timp de aproximativ patru ore, un traseu care este făcut cu mașina în mai puțin de două ceasuri. Coji de semințe aruncate în vagon, geamuri care nu se puteau deschide şi o baie care nu se poate încuia creează imaginea unei experiențe rușinoase pe drumul care leagă litoralul românesc de Delta Dunării.

Pentru a scăpa de cozile interminabile care se formează deseori la ghişee, am intrat pe aplicația CFR Călători pentru a-mi achiziționa un bilet online. Doar două trenuri erau disponibile la acel moment, fiind şi singurele care fac legătura dintre cele două oraşe din Dobrogea și între mare și Deltă. Am ales să plec cu trenul de după-amiază, cel de 15:40, urmând să ajung la Tulcea peste aproximativ patru ore, puțin peste 19:30. 

Ajuns la gară, mă îndrept spre spațiile destinate accesului către peroane. Interiorul gării pare destul de curat, cu tomberoane de gunoi plasate pe margine, fără ambalaje aruncate în voie sau oameni ai străzii care îşi fac veacul pe acolo, aşa cum arăta Gara Constanța până nu demult. 

sursa foto: Adrian Anton/ Info Sud-Est

O locomotivă cu două vagoane vechi staționează pe linia 2. Pe tăblița de fier agățată pe ultimul vagon se distinge, printre urmele de rugină şi părți căzute, că ruta este Constanța-Tulcea. M-am urcat, urmând să-mi aleg imediat un compartiment, deoarece locul pe bilet şi vagonul nu sunt precizate. 

vagon tulcea constanta tren cfr calatori
sursa foto: Adrian Anton/ Info Sud-Est

Fără să stau prea mult pe gânduri, îmi aleg cel de-al doilea vagon şi primul compartiment. Mai multe coji de semințe sunt aruncate pe jos, dar şi în vizeta care joacă rolul de coş de gunoi, destul de neîncăpătoare de altfel. Scaunele sunt uzate de vreme. La prima lovitură uşoară cu mâna, sare praful. Geamul compartimentului nu poate fi deschis pentru a lăsa aerul proaspăt de afară să intre. 

scaune tren cfr calatori
sursa foto: Adrian Anton/ Info Sud-Est

Plecăm la ora stabilită din Constanța, cu niciun minut mai mult sau mai puțin. După aproximativ jumătate de oră, ajungem în gara din Medgidia, iar uşa compartimentului se deschide violent din inerție, cum se întâmplă şi atunci când trenul parcurge un drum unde sunt curbe. Facem, astfel, o oprire de 30 de minute pentru ca trenul cu ruta Bucureşti-Medgidia să se sincronizeze cu al nostru, iar călătorii să schimbe vagoanele cu cele care pleacă spre Tulcea. 

tren tulcea constanta cfrr calatori gara
sursa foto: Adrian Anton/ Info Sud-Est

În câteva minute, un vagon aproape gol, cu doar o mână de oameni, se umple cu studenți, femei, bătrâni şi animale de companie. 

La jumătatea drumului, am mers la baia trenului, unde domina mirosul puternic de urină. WC-ul era nefuncțional, nu se putea trage apa, iar chiuveta era înfundată cu servețele folosite. De hârtie igienică nici nu putea fi vorba. 

chiuveta cfr calatori tren
sursa foto: Adrian Anton/ Info Sud-Est

Pe un suport situat deasupra chiuvetei se aflau două bucăți de săpun brut refolosite, de culoare roz, aşezate una deasupra alteia.

sapun baie cfr calatori tren
sursa foto: Adrian Anton/ Info Sud-Est

De asemenea, uşa băii trenului nu asigură intimitatea necesară, deoarece nu se mai închide, nu avea un zăvor sau o altă metodă pentru a te simți mai în siguranță. 

usa baie cfr calatori tren
sursa foto: Adrian Anton/ Info Sud-Est

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții:

5 comments
  1. La geamurile vagoanelor erau trase rulourile ? Doar ” aspirator ” de mirosuri și alte cele ați trăit ???

  2. DACĂ NIMENI NU ESTE INTERESAT DE CONDIȚIILE INUMANE AL ACESTOR VAGOANE, ÎNCĂ DE PE TIMPURI.. SA VENIȚI IARNA SA VEDEȚI CA NICI CĂLDURĂ NU DAU ESTE UN DEZASTRU.. TRIMITEȚI UNDEVA.. PENTRU CA TRĂIM TOTUȘI ÎNTR O SOCIETATE CÂT DE CÂT.. BILETELE DE TREN SUNT ATÂT DE SCUMPE…. NU MI SE PARE NORMAL.

  3. S-a ajuns la alt nivel acum. Călătorii sunt preluați de un microbuz din gara Medgidia după aproximativ 3 ore de așteptare, în condiții de iarnă aspră, trebuie să treacă prin fiecare gară dar șoferul nu cunoaște traseul, apelează la călători. Mai mult decât atât, se isprăvește combustibilul și așteaptă la Două Cantoane 30 de minute să fie alimentat cardul să poată achiziționa combustibilul. Ireal! Deja pare scenariu de film. S-a întâmplat în realitate pe 7 decembrie 2023. La Babadag a ajuns la 23h(în loc de 18,30h), la Tulcea probabil după miezul nopții.

Comments are closed.