
Asociația Elevilor din Constanța a chemat în instanță Guvernul României, Ministerul Educației Naționale și Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice și cere abrogarea HG nr. 863\2016, care stabilește metodologia de calcul și stabilirea tarifului maxim per kilometru aferent abonamentului de transport pentru elevi.
Asociația Elevilor din Constanța este nemulțumită de faptul că această hotărâre de guvern stabilește plafonarea abonamentelor și asftel elevii sunt nevoiți să își plătească o parte din prețul transportului.
Mai jos puteți citi unele dintre motivele înaintate Curții de Apel Constanța, pe data de 21 august a.c., de către Asociația Elevilor din Constanța, în contradictoriu cu Guvernul României, Ministerul Educației Naționale și Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice:
“Elevii din România au dreptul de a beneficia de decontarea integrală a cheltuielilor de transport din localitatea de domiciliu către localitatea de care aparține unitatea de învățământ la care studiază, în cazul în care aceștia nu pot fi școlarizați în localitatea de domiciliu sau filiera/specializarea/profilul dorit nu există în unitatea de învățământ din localitatea de domiciliu, în conformitate cu Legea educației naționale nr. 1/2011 (,,Legea educației naționale”, ,,Legea educației”, ,,Legea nr. 1/2011” ).
Acest drept este prevăzut de art. 84 alin. (3) și (3^1) din Legea educației naționale. În anul 2016, Guvernul României a adoptat Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 69/2016, prin care s-au produs modificări la Legea educației, în sensul instituirii unor tarife maximale pentru abonamentele elevilor, pe care operatorii de transport ar obligați să le respecte, prin derogare de la Legea serviciilor publice de transport persoane în unitățile administrativ-teritoriale nr. 92/2007 ( „Legea nr. 92/2007”).
Aceste modificări au fost introduse prin alin. (3^2) – (3^4) ale art. 84 din Legea nr. 1/2011. Aceste tarife maximale reprezentau, în sensul privind serviciile publice de transport feroviar și rutier de călători și de abrogare a Regulamentelor (CEE) nr. 1191/69 și nr. 1107/70 ale Consiliului („Regulamentul nr. 1370/2007”, „Regulamentul”) , obligații de serviciu public pentru operatorii de transport.
În data de 28 iunie a intrat în vigoare Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 51/2019 care, conform preambulului și Notei de fundamentare ( Anexa 2 ), a schimbat regimul juridic al serviciului de transport județean din serviciu public / serviciu de interes economic general în serviciu prestat în regim comercial. În acest sens, transportul județean a fost scos de sub incidența Legii nr. 92/2007 și reglementările aferente acestuia au fost dezvoltate în O.G. nr. 27/2011 privind transporturile rutiere.
Astfel, implicit s-a modificat și prevederea de la care alin. (3^2) din Legea educației naționale făcea derogare, ea urmând a fi aplicabilă exclusiv pentru transportul în interiorul localităților și în zonele metropolitane, dar nu și pentru transportul județean. Astfel, având în vedere că temeiul HG
nr. 863/2016 a fost înlăturat, considerăm că aceasta a devenit caducă.
Pentru a înlătura orice dubiu, AEC a formulat o plângere prealabilă împotriva HG nr. 863/2016 ( Anexa 3 ) care a fost înregistrată sub nr. 10339/24.07.2019. Guvernul României, prin adresa nr. 15A/3750/CA/09.08.2019 ( Anexa 4 ), a comunicat respingerea plângerii prealabile fără nicio motivare (…)”.
- Au început lucrările de reabilitare a sistemului de canalizare pe bulevardul Mamaia - 21 septembrie 2023
- Se oprește apa în mai multe zone din Constanța, în zilele de marți și miercuri - 21 septembrie 2023
- Actorii și regizorul filmului “Libertate”, co-producția România-Ungaria premiată internațional, se întâlnesc cu publicul la Constanța - 21 septembrie 2023