19 milioane de lei pentru modernizarea sistemului electric din Portul Constanța, parțial din bani UE

Proiectul are ca scop alinierea portului la standardele de eficiență a folosirii energiei electrice stabilite de către Comisia Europeană.
sursa foto: Constanța Port/ Facebook

Infrastructura de distribuție a energiei electrice din Portul Constanța va fi modernizată în cadrul unui proiect de peste aproape 19 milioane de lei, finanțat parțial de Uniunea Europeană, transmite administrația portului într-o postare pe Facebook.

“Modernizarea infrastructurii de distribuție a energiei electrice în Portul Constanța – etapa a II-a” are o valoare totală de 18.825.625 de lei, din care fonduri UE nerambursabile în proporție de 50%. Cealaltă jumătate din finanțare va fi asigurată de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, se mai arată în postare.

Prima etapă a proiectului a fost finanță prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, iar cea de a doua se încadrează în Programul Transport (PT) 2021-2027, care are ca priorități dezvoltarea transportului naval și multimodal și dezvoltarea unei “rețele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile și intermodale”, adaugă autoritățile.

“Acest proiect este implementat în scopul alinierii la strategiile Comisiei Europene pentru porturi verzi și creșterea eficienției tehnice și economice a utilizării energiei electrice”, explică Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA Constanța.

Portul Constanța a beneficiat, în ultimele luni, de mai multe investiții semnificative în ultimele luni – un nou terminal de marfă, în valoare de peste 82 de milioane de dolari, a fost inaugurat la mijlocul lunii mai, spre exemplu.

Cu toate acestea, mai multe semnale de alarmă au fost trase recent în privința administrării portului. Tot în luna mai, Curtea de Conturi a publicat un raport în care erau specificate motivele principale pentru care Portul Constanța nu a recâștigat rolul de hub la Marea Neagră, în ciuda importanței sale în continuă creștere, în contextul războiului din Ucraina.

Printre problemele principale identificate în raportul Curții de Conturi se numără un management defectuos și schimbător, lipsa de indicatori de performanță, terenuri nevalorificate, un grad redus de realizare a investițiilor și infrastructura portuară, rutieră și feroviară învechită.

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții:

Add a comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.