Statul român, corigent la promovarea evenimentelor sportive

 

Festivalul Olimpic al Tineretului European este unul dintre cele mai importante evenimente găzduite de România, însă strategia de marketing a fost dezastruoasă.

Țara noastră va fi gazda Festivalului Olimpic al Tineretului European, competiție destinată junio-rilor între 14 și 18 ani, din cele 49 de țări europene. Pe scurt, este rampa de lansare a marilor sportivi europeni. Competiția se va desfășura între 17 și 23 februarie, în județul Brașov. Participanţii se vor întrece la opt probe sportive, Schi Alpin, Schi Fond, Biatlon, Hochei pe gheaţă, Patinaj Artistic, Patinaj Viteză, Sărituri cu schiurile şi Snowboarding. La eveniment vor fi prezenți invitați de seamă din lumea sportului, precum Jacques Rogge, președintele Comitetului Olimpic Internațional (CIO), Patrick Hickey, preşedintele Comitetului Olimpic European (EOC), dar și principalele fețe de pe scena politică românească, Președintele Traian Băsescu și Premierul Victor Ponta.
Istoria Festivalului Olimpic de iarnă al Tineretului European (FOTE) a început în staţiunea italiană de schi Aosta, în 1993. De atunci, multe viitoare stele ale sporturilor de iarnă au avut debutul la festivalurile pentru tineret. Au devenit apoi câştigători sau medaliaţi la Jocurile Olimpice, Campionatele Mondiale, Campionate Europene sau Cupe Mondiale. Printre ei se numără patinatorul rus
Yevgeniy Plyushchenko, săritorii cu schiurile Rok Benkovič (Slovenia), Janne Happonen (Finlanda) și mulți alții.
Sosirea torței olimpice în România, moment nedevorat de presă 
Flacăra olimpică a ajuns pentru prima dată în România pe 3 februarie și a fost adusă de George Scripcaru, Președintele CO-FOTE Brașov 2013, și Octavian Morariu, Președintele Comitetului Olimpic și Sportiv Român. Deși un moment istoric pentru țara noastră, aducerea torței olimpice în România nu a fost îndeajuns mediatizată, ca și întreg evenimentul, de altfel. Strategia de promovare a evenimentului nu a trecut de granițele județului Brașov, acolo unde, cât de cât, oamenii sunt informați în ceea ce privește Festivalul Olimpic de iarnă al Tineretului European.
Deși printre obiectivele EYOWF 2013 se regăsesc și „stimularea turismului în zonă“, sau „prezentarea la nivel european a Brașovului și a României; promovarea culturii și ospitalității românești“, se pare că cei ce se ocupă de organizarea evenimentului nu au pus mare preț pe aceste aspecte și au ratat încă o ocazie de a face cunoscute frumusețile României.
Eurosport nu mai transmite evenimentul  
Deși programul tv Eurosport făcuse o tradiție în a transmite Festivalul Olimpic al Tineretului European, se pare că anul acesta canalul sportiv a decis să nu mai televizeze competiția. Directorul
executiv al FOTE 2013, Dan Mălușel, a declarat pentru newsbv.ro: „Încheierea contractului de transmisiune directă este în sarcina Comitetul Olimpic European (EOC), acum o săptămână am fost anunțați de EOC că Eurosport-ul nu va mai transmite FOTE (nu numai Brașov 2013, ci și edițiile următoare) pe canalele sale, iar această decizie a fost luată din motive financiare, sarcina inițială a CO – FOTE Brașov 2013 era de a încheia un contract cu o televiziune din România care, din punct de vedere tehnic, să poată ridica semnalul pe satelit pentru Eurosport. În acest sens, CO-FOTE Brașov 2013 a prevăzut în buget suma necesară pentru acest serviciu și a încheiat un precontract cu una dintre televiziunile cu acoperire națională, care dispune de tehnica necesară“.

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții: