România are cel mai mare procent de companii slab digitalizate din Uniunea Europeană, respectiv 72,1%, conform Eurostat. La polul opus se află Țările de Jos, Malta și Finlanda.
Statistica, realizată cu ajutorul Indicelui de Intensitate Digitală, presupune folosirea a cel puțin patru din cele 12 criterii stabilite, precum folosirea rețelelor de socializare, a inteligenței artificiale, gestionarea relațiilor cu clienții sau a comerțului digital care ar trebui să contribuie cu cel puțin 1% din cifra de afaceri totală a companiei.
Indicele de Intensitate Digitală mai arată că la nivel european, 91% dintre companiile mari sunt digitalizate corespunzător, iar 58% dintre întreprinderile mici și medii au atins cel puțin nivelul de bază al digitalizării în 2023, mai arată Eurostat.
Unul dintre obiectivele Indicelui de Intensitate Digital este ca peste 90% dintre întreprinderile medii și mici din UE să reușească să atingă un nivel de digitalizare de bază cel puțin până în 2030, față de 58%, câte sunt acum.
Statistica europeană arată că cele mai puține companii digitalizate necorespunzător din UE se găsesc în Țările de Jos (11%), Malta (11,4%) și Finlanda (13%).
Ne bucurăm că ne citești!
Dacă vrei să ne și susții: