Investiții uriașe în liniile de tramvai din Iași, pe bani europeni

De opt ani, Iașiul derulează un amplu program de modernizare a liniilor de tramvai, pe bani europeni, un program pentru care ar fi invidioasă orice municipalitate de la noi. Cu una dintre cele mai lungi rețele din România – aproape 80 de kilometri –, orașul își modernizează în decurs de 15 ani cea mai mare parte a infrastructurii de cale de rulare cu fonduri europene, fiecare tronson reabilitat având o garanție în utilizare de 30 de ani. Confortul călătorilor este însă deficitar și la această oră: tramvaiele sunt vechi, chiar dacă unele au fost modernizate, vârsta medie ponderată a parcului de tramvaie fiind de 49 de ani. Starea precară a tramvaielor produce zgomote puternice în interiorul vehiculelor, indiferent dacă tronsonul pe care circulă a fost sau nu modernizat. Pe timp de vară, călătorii fac saună: niciun astfel de vehicul nu are aer condiționat.

Ultimele tramvaie noi au fost achiziționate în 1977 din Cehoslovacia, dar aceste vehicule – „Tatra” –, au fost scoase între timp din circulație. În ultimii 20 de ani, la Iași au ajuns doar tramvaie second-hand, 150 la număr, în special din țări precum Germania sau Elveția. Totuși, se întrevede posibilitatea de a cumpăra vehicule noi, tot cu fonduri europene. Ba chiar și extinderea liniilor, până la Tomești în est și ERA în vest, s-ar putea face tot cu banii UE.

Ieșenii nu pot traduce încă în confort cei opt ani de investiții majore în infrastructura de tramvaie din oraș. Se așteaptă însă ca, până în 2023, la Iași să ajungă 28 de tramvaie, noile vehicule urmând să înlocuiască circa o treime din mijloacele de transport electrice care circulă zilnic pe cele opt trasee ale municipiului. Pentru o parte dintre acestea a fost deja întocmită documentația de licitație, iar procedura va fi lansată, în luna octombrie, sub clauză suspensivă.

Citește tot articolul pe Ziarul de Iași

Articol realizat pentru www.PressHub.ro/BaniEuropeni de Ziarul de Iași în cadrul proiectului
“Cohesion Policy: Better Understanding, Reporting, Dissemination”, cofinanțat de UE prin DG Regio.
Informațiile prezentate nu reprezintă poziția oficială a UE.
Întreaga răspundere asupra corectitudinii și coerenței informațiilor prezentate revine autorului.

Redactia Info Sud-Est
Redactia Info Sud-Est

Ultimele postari ale lui Redactia Info Sud-Est (vezi toate)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.