100 de ediții Info Sud-Est

info-sud-est-100Pe 20 iulie 2012 ieșea din tipar prima ediție a ziarului Info Sud-Est.

Săptămânalul regional de informare și analiză a împlinit 3 ani în vara lui 2015, trei ani de analiză, reportaj, interviu și investigații realizate de o echipă de tineri jurnaliști ce și-au propus să își facă meseria cu demnitate, departe de jocurile și propaganda politice tot mai prezente în spațiul public.

Ne-am propus să facem presă obiectivă, analiză corectă și să devenim un mijloc de informare credibil pentru publicul cititor.

Fără a vâna „extraordinarul”, mondenul aducător de „click-uri”, titlurile atractive pentru cititorii de monden, știrile „bombă” și exclusivitatea de moment, săptămânalul „Info Sud-Est“ și-a creat repede un public fidel, aflat în căutarea informațiilor credibile. Acestui public de nișă îi suntem recunoscători și îi mulțumim.

Campaniile „INFO SUD-EST“

Jurnaliștii Info Sud-Est au demarat, în primii trei ani de existență ai publicației, mai multe campanii de informare și conștientizare a publicului cu privire la anumite situații alarmante din societatea constănțeană, care se regăsesc, cu siguranță, aproape peste tot în spațiul românesc.

„PLEACĂ!“, a fost prima campanie demarată de ziarul Info Sud-Est, un demers de informare cu privire la decăderea stațiunii Mamaia, inițiativă care și-a propus să aducă în atenția publicului realitatea din cea mai veche stațiune maritimă din România.

Am deschis, astfel, o dezbatere publică printr-o serie de articole care au adus în atenția cititorilor modul în care s-a transformat Mamaia în ultimii ani. În fiecare ediție am parcurs câte un episod din ceea ce se voia a fi „cea mai fashion stațiune” din România.

Deși există păreri divergente și unghiuri de vedere diferite din care este privită stațiunea constănțeană, am motivat campania noastră în următoarele rânduri:

„Vrei să te bronzezi pe o plajă curată și liniștită, fără gunoaie, câini comunitari și vânzători ambulanți?
Vrei să te relaxezi, privind marea sau citind o carte și ascultând muzică bună?
Vrei să te plimbi sau vrei să mergi cu bicicleta, bucurându-te de briza mării, fără să te lovească un bolid de lux?
Vrei să respiri aer curat și să te bucuri de umbra copacilor în zilele toride, fără să te sufoce asfaltul?
Vrei să mergi la un festival de film, de muzică, la o galerie de artă sau la un eveniment cultural?
Vrei să te cazezi într-un hotel cu prețuri decente, servicii pe măsură și să te poți plimba prin parcuri?
Vrei să mergi la un restaurant curat, cu prețuri rezonabile, ospătari politicoși și cu muzică de calitate?
Vrei localuri de distracție nocturnă fără droguri, prostituție și kitsch?
Vrei să faci și turism cultural, să îți respecți istoria și monumentele în cea mai veche stațiune maritimă?
Vrei decență?
Atunci PLEACĂ!
În Mamaia nu mai găsești nimic din toate aceste lucruri…“

Printre altele, am prezentat, pe rând, reportaje din stațiunea Mamaia din diferite perioade ale anului, am dezbătut situația salbei de statui existente în stațiune, opere de artă de for public și monumente istorice de categoria B, am tras un semnal de alarmă asupra situației jalnice în care se află Galeriile de Artă și Teatrul de Vară din Mamaia, am adus în prim plan problemele cârciumilor de pe pasarelă, am adus în actualitate poveștile hotelului Rex și ale Pala-tului Regal din Mamaia, am urmărit atent lucrările de reabilitare a promenadei din stațiune și am sancționat nerespectarea legislației în vigoare în acest caz.

– Și cum subiectele și campaniile de presă nasc la rândul lor alte idei și subiecte, așa a apărut campania „ADUCEM ÎNAPOI PALATUL REGAL DIN MAMAIA!“.

O poveste tristă a celui mai important monument istoric din Mamaia, privatizat fraudulos și lăsat să se prăbușească din cauza ignoranței autorităților locale. Campania „Info Sud-Est“ l-a adus pe Radu Mazăre în fața instanței într-un nou dosar penal în care fostul primar este cercetat de procurorii DNA Constanța pentru abuz în serviciu și vânzarea terenului aferent Palatului Regal la un preț subevaluat.

– Campania „DE CE?“, referitoare la ruinarea Sinagogii din Constanța, a avut de asemenea rolul de a crea un tablou complet asupra destinului nefericit al celui mai important lăcaș israelit din Constanța. Prin reportaje, interviuri cu liderii evreilor din Constanța și de la nivel național, articole de opinie și anchete, am reușit să creionăm o perspectivă asupra a ceea ce s-a întâmplat cu Sinagoga și, cu speranță și credință, să punem umărul la reabilitarea acestui lăcaș de cult și la împiedicarea dispariției acestuia.

„CONSTANȚA, CAPITALĂ CULTURALĂ!“ este, de asemenea, o campanie demarată de jurnaliștii „Info Sud-Est“, care și-a propus să caute motive pro și contra pentru care orașul Constanța merită sau nu să devină un simbol al culturii. Analizând fiecare obiectiv din Constanța Veche, am reușit să creăm o imagine de ansamblu a Peninsulei și, sperăm noi, să insuflăm constănțenilor dragostea și să stârnim interesul pentru istoria celui mai vechi oraș din România. Campania continuă și în prima jumătate a anului 2016 cu noi materiale despre Constanța Veche.

– Proaspăt lansată, campania „CONSTANȚA CURATĂ!“ este un demers jurnalistic al ziarului Info Sud-Est, care își propune să facă un bilanț al oamenilor politici din Constanța, prin creionarea profilurilor politice, personale și de afaceri ale acestora.

Pentru că a rămas mai puțin de un an de zile până la alegerile locale din iunie 2016, atunci când, atât municipiul cât și județul Constanța vor avea noi șefi, credem că este necesar să prezentăm, pe larg, parcursurile principalilor pretendenți la scaunele de primar și președinte de Consiliu Județean, dar și pe cele ale liderilor principalelor partide politice din Constanța, sau ale oamenilor politici care s-au remarcat, într-un fel sau altul, pe scena constănțeană.

Considerăm acest demers cu atât mai important cu cât municipiul și județul Constanța au fost conduse, timp de mai bine de un deceniu și jumătate, de aceleași personaje și grupuri de interese, iar politicienii de la Constanța au conviețuit, din anul 2000 și până astăzi, indiferent de partidele din care proveneau, într-o mare „familie“, cu interese financiare congruente.

Tocmai de aceea considerăm că alegerile locale și generale din anul 2016 vor fi extrem de importante pentru viitorul municipiului Constanța și pot reprezenta un nou început pentru orașul-port la Marea Neagră.

100 de ediții marca „INFO SUD-EST“

De asemenea, în cele 100 de ediții ale săptămânalului, ne-am propus să readucem în prim plan reportajul, o categorie cvasi-absentă în ultima vreme, atât în presa locală, cât și în cea națională. Același lucru ne-am propus și cu politica externă, o categorie care se adresează unui public de nișă, pe care dorim să o dezvoltăm și să o îmbunătățim de la ediție la ediție.

În paginile ziarului „Info Sud-Est“ și-a făcut apariția, în urmă cu doi ani, și secțiunea de investigații, o categorie absolut necesară într-o perioadă în care scena politică și segmentul administrației locale sunt atât de ofertante având în vedere deciziile și tranzacțiile efectuate prin prisma intereselor financiare ale capilor acestora de-a lungul timpului.

În 2014 și 2015, materialele jurnaliștilor „Info Sud-Est“ au fost apreciate și răsplătite de „Freedom House“ și „Konrad Adenauer“, Andreea Pavel și Cristian Andrei Leonte fiind laureați ai concursului „Tânărul Jurnalist al Anului“.

Mulțumim cititorilor, prietenilor, oamenilor de bună credință care ne-au fost alături și partenerilor care ne-au sprijinit pe parcursul primelor 100 de ediții.
De asemenea, vă invităm să citiți, în continuare, săptămânalul „Info Sud-Est“ în varianta print, dar și pagina online a ziarului, www.info-sud-est.ro.

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții: