Inovație digitală prin cooperare: CityINNOHub, centru regional pentru transformarea digitală, lansat la Universitatea Ovidius din Constanța

CityINNOHub CityINNOHub
sursa foto: Gabriel Mateescu/ Info Sud-Est
sursa foto: Gabriel Mateescu/ Info Sud-Est

CityINNOHub, hub-ul menit susținerii transformării digitale pentru întreprinderi mici și mijlocii (IMM) în mai multe domenii a fost deschis miercuri la Universitatea Ovidius din Constanța. 

Reprezentanții mai multor întreprinderi mici și mijlocii s-au adunat la Constanța pentru a lua parte la prezentări și a vedea diferite oportunități și pachete de servicii menite să stimuleze “inovația și succesul pe termen lung”.

“Hub-ul va dezvolta un ecosistem regional de digitalizare, încurajând inovarea și antreprenoriatul în zona sud-est a României”, potrivit Comisiei Europene.

CityINNOHub este unul din peste 130 de centre selectate pentru a forma un sistem de DIH-uri (Digital Innovation Hubs) la nivel european. Scopul sistemului este de a încuraja formarea de legături și inovarea prin colaborare între ofertanții de servicii digitale, întreprinderile private și instituțiile din domeniul public. 

Proiectul care și-a început miercuri activitatea, cu o valoare de peste 3 milioane de euro, a fost selectat în 2020 de Autoritatea Română pentru Digitalizare (ADR) pentru a lua parte la competiția europeană a DIH-urilor și este să menit să transforme Universitatea Ovidius într-un centru regional pentru digitalizare, potrivit prezentării realizate de universitate. 

În privința ofertelor disponibile pentru IMM-uri, la eveniment au participat companii atât românești cât și filiale ale unor companii străine, de la start up-uri începute doar acum câțiva ani la mari companii precum Samsung.

Oferta este variată nu numai din punct de vedere al companiilor care se pot alege, ci și al soluțiilor digitale pe care ele le aduc la masa negocierilor pentru IMM-uri din diferite domenii, cum ar fi industria ospitalității. 

Spre exemplu, compania Task Light, un startup românesc, își propune să ajute companiile să gestioneze mai ușor mormanele de documente și sarcini birocratice necesare funcționării de zi cu zi:

  • “Am creat un  sistem pe care îl poate implementa orice companie, indiferent de dimensiunea ei, pentru a gestiona printr-un principiu extrem de simplu aceste sarcini și documente. Practic, angajații au trei meniuri simple, trei butoane, prin care ei doar creează sarcini – în loc să scrie emailuri, ei creează sarcini, pot inclusiv să preia sarcinile din emailuri, iar pe parcursul efectuării acelor sarcini – că o trimit la alt coleg să facă și el ceva, acela o trimite la alt coleg ș.a.m.d., ei adună documentele care în spate sunt organizate automat de către sistem”, a explicat pentru Info Sud-Est Andrei Negulescu, purtător de cuvânt al Task Light.

Plant an App, un startup din San Francisco care și-a extins activitățile și în România în anii de pandemie, face încă un pas și le pune la dispoziție companiilor o metodă ușoară de a pune bazele unor site-uri web:

  • Pe scurt, poți să-ți faci website-uri prin elemente grafice pe care doar le aranjezi pe pagină și poți să obții portale cu diferite funcționalități. Conceptul este că totul poate fi făcut de o persoană non-tehnică, pentru că totul fiind vizual, este mult mai ușor de făcut managementul dezvoltării, ca să zic așa”, este descrierea conceptului dezvoltat în România de către Radu Niculcea, reprezentant Plant an App.

Evenimentul a inclus diferite prezentări, atât din partea expozanților cât și din partea reprezentanților autorităților naționale și europene care au făcut posibil proiectul, însă din câte au afirmat pentru reporterii Info Sud-Est unii dintre participanți, adevărata atracție a momentului a fost posibilitatea de a intra în contact direct cu posibilii clienți pentru parteneriate de viitor.

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții: