Hainele, pantofii și accesoriile, cele mai multe achiziții online în 2022 din UE/ România, creștere cu 41% la cumpărăturile pe internet (Eurostat)

haine shoping cumparaturi magazin haine shoping cumparaturi magazin
sursa foto: Pexels
haine shoping cumparaturi magazin
sursa foto: Pexels

Cumpărăturile online continuă să crească în statele din Uniunea Europeană, după cum arată datele din cel mai recent sondaj anual privind utilizarea TIC în gospodării și de către persoane, conform unui raport publicat de Eurostat.

Cele mai mari cote de utilizatori de internet care au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii prin internet în 2022 au fost înregistrate în Țările de Jos (92%), Danemarca (90%) și Irlanda (89%). Pe de altă parte, mai puțin de 50% au făcut cumpărături online în Bulgaria (49%).

Între 2012 și 2022, creșterea a fost deosebit de semnificativă în țări ca Estonia (+47 %), Ungaria (+43%), Cehia și România cu câte +41%.

În 2022, 91% dintre persoanele cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani din UE au folosit internetul, dintre care 75% au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii pentru uz privat. Proporția cumpărătorilor electronici a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022, conform raportului.

În 2022, cele mai frecvente achiziții online de bunuri au fost cele de haine, pantofi sau accesorii, fiind comandate de 42% dintre utilizatorii de internet. 

După articolele vestimentare, primele cinci cele mai frecvente achiziții online de bunuri fizice au fost completate de livrări de la restaurante, lanțuri de fast-food și servicii de catering (19%), produse cosmetice, produse de frumusețe sau wellness (17%), mobilier, accesorii pentru casă sau produse de grădinărit (16%) și cărți tipărite, reviste sau ziare și articole sportive (excluzând îmbrăcămintea sport), ambele cu câte 14%. 

Persoanele cu vârsta cuprinsă între 25-34 de ani și 35-44 de ani au avut o tendință mai mare de a cumpăra bunuri de la alți vânzători privați în 2022, cu o pondere de 29% dintre utilizatorii de internet pentru fiecare.

Importanța platformelor online de rezervare, de exemplu unități de cazare închiriate, a fost observată recent și prin statisticile experimentale pe această temă, arătând niveluri de rezervări în 2022 care au depășit anii pre-pandemie.

Articol publicat inițial pe G4Media.

Ne bucurăm că ne citești!

Dacă vrei să ne și susții: